Belangrijke reisinformatie (incl. corona)

  • Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Wij kijken uit naar 2023 als een mooi nieuw rondreisjaar!  

2022 was het jaar van het herstel na corona en bijna alle uitgestelde reizen zijn uitgevoerd. Ook zijn eerdere plannen weer omgezet in mooie nieuwe reizen in 2023 en ontvangen we momenteel veel nieuwe reisaanvragen.

De actuele bepalingen van de overheid zijn altijd leidend en dient u zelf actief te lezen/volgen op de website nederlandwereldwijd.nl of de Reisapp van de overheid op uw smartphone (ook tijdens de reis). 

M.b.t. corona hebben de meeste landen hebben hun testverplichtingen en maatregelen. Een aantal landen stelt nog de voorwaarde dat mensen gevaccineerd/geboorsterd moeten zijn en anders een PCR test moeten tonen.Wij houden altijd vinger aan de pols voor al onze reisbestemmingen. We doen dat door zélf ter plaatse de situatie te ervaren en vooral nauw contact te houden met onze lokale partners/agenten. Op basis daarvan zullen we onze reizigers zo goed mogelijk informeren.

Het is belangrijk en de eigen verantwoordelijkheid om u als reiziger extra goed voor te bereiden op een reis; er is veel informatie te lezen en per bestemmingsland gelden soms nog aanvullende bepalingen. Ook kunnen er tussen het moment van de boeking en de reis zelf dingen veranderen, zelfs tot kort voor vertrek of tijdens de reis. Wij zullen onze reizigers daar zo goed mogelijk over informeren.

Uitstippelen van uw toekomstige reis

Wij helpen u graag bij het realiseren van toekomstige reizen naar onze mooie bestemmingen. Na een eerste inventarisatie werken wij samen met onze landenspecialisten graag  een mooi en passend persoonlijk reisvoorstel voor u uit. We zullen als maatwerkspecialist altijd flexibel meedenken binnen de mogelijkheden en afgestemd op uw persoonlijke wensen. Neem bij ideëen of al meer concrete plannen contact met ons op en we bespreken heel graag de mogelijkheden.

Bekijk hier hoe wij werken totdat uw persoonlijke reis helemaal goed is: Stap-voor-stap en in co-creatie uw rondreis op maat creëren!

Belangrijke informatie:

  • Wij willen ontzorgen en zekerheid bieden – met een reisvoorstel op maat én de verdere fine-tuning tot uw boeking op maat.
  • Wij zorgen er in opdracht van u graag voor dat reisdiensten, zoals leuke beschikbare locaties, voor uw vakantie worden gereserveerd.
  • Wij werken volgens de Europese Richtlijn Pakketreizen.
  • Op onze dienstverlening zijn onze Reisvoorwaarden van toepassing.
  • Wij zullen u zo goed mogelijk informeren, maar u heeft ook een eigen verantwoordelijkheid om zich te informeren, vragen te stellen en voor te bereiden.
  • Indien wij onze reisdiensten niet of niet veilig kunnen uitvoeren, zullen wij de reisdiensten wijzigen, annuleren of u aanbieden deze om te boeken.
  • Voor bestemmingen buiten Europa kunt u indien het reisadvies wijzigt naar code oranje of rood tot 6 weken voor vertrek omboeken naar een andere periode.
  • Voor bestemmingen binnen Europa werken we samen met een co-creatie-partner/landenspecialisten; met hen houden we contact als reisadviezen wijzigen en overleggen we tot een maand voor vertrek over eventuele mogelijkheden.
  • Als u geboekt heeft op een moment dat er voor een bestemming code oranje gold, gaan we ervan uit dat u zich bewust was/bewust bent van de risico’s en/of daarvoor eventueel verzekerd bent. Hoewel onze aansprakelijkheid als reisorganisatie hiermee wijzigt, zullen we bij het eventueel omboeken of aanpassen van de reis, de schade voor u proberen te minimaliseren (m.u.v. niet terug te vorderen betalingen voor reserveringen nationale parken, binnenlandse vluchten e.d.).
  • Indien er onvermijdbare en buitengewone omstandigheden op de bestemming zijn die aanzienlijke gevolgen zullen hebben voor de uitvoering van uw reis, zullen wij u hierover informeren. Indien wij de reis niet kunnen uitvoeren bespreken wij (hier in Nederland of ter plaatse via onze lokale partner) de mogelijkheden voor het aanpassen van de reis danwel het omboeken of annuleren van de reis.
  • Houd er rekening mee dat het land van bestemming alsook de Nederlandse overheid (tussentijds) aanvullende eisen kunnen stellen en dat die ook met regelmaat kunnen veranderen; zoals het tonen van een negatieve uitslag van een (PCR-)corona-test, een Covid-vaccinatiebewijs (met al dan niet eisen t.a.v. timing/booster)/QR-codes, vereiste formulieren, visa, quarantaine-maatregelen, het dragen van een mondkapje, afstandsmaatregelen etc.). Dit komt voor risico en rekening van de reiziger.
  • Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat het openbare leven is/wordt beperkt en aan verandering onderhevig kan zijn. Reisdienstverleners kunnen eveneens aanvullende eisen stellen om de veiligheid te waarborgen of bv. hun wettelijke plicht na te leven.
  • Het risico t.a.v. het oplopen van corona, het vertonen van symptomen en de maatregelen en kosten die daarmee gepaard gaan komen voor eigen risico van de reiziger. Sommige (reis)verzekeraars dekken die kosten wel, maar andere mogelijk niet (check dit vooraf).
  • Waar nodig zullen wij en onze partners altijd hulp en bijstand verlenen.

Reisadviezen & zelf de actuele situatie volgen 

Reisadviezen van de overheid / ministerie van Buitenlandse Zaken:  www.nederlandwereldwijd.nl 

of de Reisapp van Buitenlandse Zaken (= te downloaden via de App-store).


Ons advies voor een goede voorbereiding 

  • Check de diverse bronnen met informatie voor uw reisbestemming (ook in de loop van de tijd richting uw reis)
  • Check de eventueel aanvullende vereisten voor uw specifieke reisbestemming(en) t.a.v. reisdocumenten/visa, test- of vaccinatiebewijzen/QR-codes, health-pass, ingevulde formulieren, verzekeringen o.i.d.) én zorg dat u hier aan voldoet (c.q. dit tijdig voorbereidt en regelt).
  • Check de dekking van uw zorgverzekering.
  • Check de dekking van uw reis/annuleringsverzekering (ook qua corona-gerelateerde kosten)
  • Regel dit uiterlijk binnen 7 dagen na de boekingsbevestiging (of overweeg tijdig te switchen naar een verzekeraar met een betere dekking en/of een extra/losse aanvullende verzekering af te sluiten).
  • Indien vereist: regel uw visa en vaccinaties/booster op tijd
  • Indien vereist: regel uw verplichte (PCR)test met reiscertificaat binnen de voor uw bestemming gestelde termijn.
  • Indien vereist: zorg dat u testlinks/locaties weet waar u op uw bestemming binnen de benodigde x-uur voorafgaand aan uw terugreis een evt. vereiste PCR- of Antigeen-test kunt doen. Indien dit van toepassing is kan onze lokale partner u daar mogelijk (ter plaatse) mee assisteren.

Verzekeringen

Zorg-verzekering en corona-gerelateerde kosten

De meeste zorgverzekeraars dekken uw medische kosten als u in het buitenland op reis besmet raakt met het corona-virus. Bekijk hiervoor uw zorgverzekeringspolis en neem deze (uitgeprint) mee op reis.

Reis- en annuleringsverzekering(en)  

Bij een reis naar een bestemming met een ‘geel of groen’ reisadvies gelden de reguliere voorwaarden bij verzekeraars.

Vanaf het najaar van 2021 dekken steeds meer verzekeraars corona-gerelateerde kosten, ook indien er gereisd wordt naar een bestemming waarvoor  ‘code oranje’ geldt. Zo staat er op de bv. ANWB/Unigarant-website: “Corona gerelateerde gebeurtenissen waren tot 21 september 2021 uitgesloten voor reizen naar oranje/rode gebieden. Vanaf 21 september 2021 zijn ook deze gebeurtenissen verzekerd, ongeacht het reisadvies”. O.a. op het gebied van annuleringen bij corona vooraf, vergoeding quarantaine na corona-besmetting ter plaatse, vergoeding extra kosten bij verlenging reis n.a.v. een corona-besmetting en vergoeding bij het omboeken van een terugvlucht na een corona-besmetting.

Voor andere verzekeraars kan dit anders zijn, dus check uw verzekeringsvoorwaarden. Sommige mensen overwegen om te switchen naar een andere verzekeraar, maar dat is een persoonlijke keuze.


Contact tot kort voor uw vertrek:

Wij zullen tot kort voor vertrek inschatten of een reis veilig en verantwoord uitgevoerd kan worden en of wij daarmee onze overeenkomst met u zullen kunnen uitvoeren. Ongerustheid van de kant van de reiziger geldt niet als reden voor kosteloos annuleren; als wij de reisovereenkomst kunnen uitvoeren zijn de reguliere  annuleringsvoorwaarden van toepassing.

De vraag kan spelen vanaf wanneer er kan worden bepaald of de reis volgens de overeenkomst kan worden geleverd. Het uitgangspunt daarbij is dat de reis kan worden geleverd, tot het tegendeel voldoende aannemelijk is. Het is aan de reisorganisatie en haar (lokale) partner(s) om dit moment te bepalen, want dit moet worden beoordeeld op basis van alle omstandigheden. De ene keer is het tot een week voor de reis niet goed te zeggen en een andere keer is iets al 4 weken voor de reis duidelijk (bv. indien er niet in een land gereisd kan worden in een bepaalde periode).

Wij houden onze boekers op de hoogte zodat zij zich op basis daarvan op hun reis kunnen voorbereiden.

Als wij het door actuele ontwikkelingen of tussentijdse wijzigingen niet veilig en verantwoord vinden, dan zullen wij (tot kort voor vertrek) kunnen besluiten een reis niet uit te voeren.

Wij zullen de uitvoering van de reis in samenwerking met onze partners altijd zo veilig en comfortabel mogelijk realiseren, in de wetenschap dat er lokaal een vangnet is als u via ons op reis gaat. Ook zullen wij u zo goed mogelijk bijstaan bij vragen en met hulp of advies.

Kort voor vertrek en tijdens uw reis

Ons advies is om de actuele ontwikkelingen voor uw bestemming goed in de gaten te houden, ook naarmate uw reis dichterbij komt en/of als u inmiddels op reis bent.

U kunt in Nederland altijd contact met ons opnemen óf met onze lokale partners tijdens uw rondreis.


NOG NIET GEBOEKT? HIER LEEST U HOE WIJ WERKEN:

Stap-voor-stap en in co-creatie uw rondreis op maat creëren!


  • Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen