X

Belangrijke reisinformatie

  • Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Belangrijke reisinformatie voor uw rondreisopmaat naar onze bestemmingen wereldwijd!

Het is belangrijk en uw eigen verantwoordelijkheid om u als reiziger extra goed voor te bereiden op een reis. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te reizen met de juiste reispapieren, verzekeringen alsmede het treffen van persoonlijke gezondheidsmaatregelen.

Daarnaast blijft het van belang om de de actuele informatie over uw reisbestemming zelf actief te lezen en te blijven volgen op de website van de overheid: nederlandwereldwijd.nl of de Reisapp op uw smartphone (ook tijdens de reis).

Er is veel informatie te lezen en per bestemmingsland gelden soms nog aanvullende bepalingen. Ook kunnen er tussen het moment van de boeking en de reis zelf dingen veranderen, zelfs tot kort voor vertrek of tijdens de reis. Wij zullen onze reizigers daar zo goed mogelijk over informeren. Na de corona-pandemie hebben de meeste landen hun voorwaarden, testverplichtingen en maatregelen afgeschaft.

Wij houden altijd vinger aan de pols met betrekking tot al onze reisbestemmingen en op basis daarvan zullen wij onze reizigers zo goed mogelijk informeren. We doen dat door regelmatig zélf ter plaatse de situatie te ervaren en vooral nauw contact te houden met onze lokale partners/agenten. Als reisorganisatie werken wij op alle bestemmingen met partners die ons vertegenwoordigen; zij zijn tijdens uw rondreis het vangnet ‘dichtbij’ als daar behoefte aan is en kunnen gemakkelijk het netwerk inschakelen.

Op onze verre rondreizen zijn onze reisvoorwaarden van toepassing.

Op de reizen in Europa die wij samen met onze co-creatie-partner hebben samengesteld gelden de Europa-voorwaarden.

Belangrijke informatie:

  • Wij willen ontzorgen en zekerheid bieden – met een reisvoorstel op maat én de verdere fine-tuning tot uw boeking op maat.
  • Wij zorgen er in opdracht van u graag voor dat reisdiensten, zoals leuke beschikbare locaties, voor uw vakantie worden gereserveerd.
  • Wij werken volgens de Europese Richtlijn Pakketreizen.
  • Op onze dienstverlening zijn onze Reisvoorwaarden van toepassing.
  • Wij zullen u zo goed mogelijk informeren, maar u heeft ook een eigen verantwoordelijkheid om zich te informeren, vragen te stellen en voor te bereiden.
  • Indien wij onze reisdiensten niet of niet veilig kunnen uitvoeren, zullen wij de reisdiensten wijzigen, annuleren of u aanbieden deze om te boeken.
  • Voor bestemmingen buiten Europa werken wij samen met lokale partners die namens Rondreisopmaat.nl als lokaal aanspreekpunt fungeren tijdens de rondreis.
  • Voor bestemmingen binnen Europa werken we samen met een co-creatie-partner (Style in Travel) en hun landenspecialisten; met hen houden we contact als reisadviezen wijzigen en overleggen we tot een maand voor vertrek over eventuele mogelijkheden.
  • Indien van toepassing: als u geboekt heeft op een moment dat er voor een bestemming code oranje gold, gaan we ervan uit dat u zich bewust was/bewust bent van de risico’s en/of daarvoor eventueel verzekerd bent. Hoewel onze aansprakelijkheid als reisorganisatie hiermee wijzigt, zullen we bij het eventueel omboeken of aanpassen van de reis, de schade voor u proberen te minimaliseren (m.u.v. niet terug te vorderen betalingen voor reserveringen nationale parken, binnenlandse vluchten e.d.).
  • Voor bestemmingen buiten Europa kunt u indien het reisadvies wijzigt naar code oranje of rood tot 6 weken voor vertrek omboeken naar een andere periode.
  • Indien er onvermijdbare en buitengewone omstandigheden op de bestemming zijn die aanzienlijke gevolgen zullen hebben voor de uitvoering van uw reis, zullen wij u hierover informeren. Indien wij de reis niet kunnen uitvoeren bespreken wij (hier in Nederland of ter plaatse via onze lokale partner) de mogelijkheden voor het aanpassen van de reis danwel het omboeken of annuleren van de reis.
  • Het is mogelijk dat het land van bestemming alsook de Nederlandse overheid (tussentijds) aanvullende eisen kan stellen en dat die ook met regelmaat kunnen veranderen (corona-gerelateerde zaken, vereiste formulieren, (e-)visa e.d.). Dit komt voor risico en rekening van de reiziger.
  • Het risico t.a.v. het oplopen van corona, het vertonen van symptomen en de maatregelen en kosten die daarmee gepaard gaan komen voor eigen risico van de reiziger. Sommige (reis)verzekeraars dekken die kosten wel, maar andere mogelijk niet (check dit vooraf).
  • Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat het openbare leven is/wordt beperkt en aan verandering onderhevig kan zijn. Reisdienstverleners kunnen eveneens aanvullende eisen stellen om de veiligheid te waarborgen of bv. hun wettelijke plicht na te leven.
  • Houd er rekening mee dat de bereikbaarheid van onze lokale partners afhankelijk is van de lokale infrastructuur. Zij en hun medewerkers zijn 24/7 bereikbaar, maar het kan zijn dat er door beperkte signalen of electriciteit (bv. als gevolg van ‘loadshedding’ in Zuid-Afrika) een aantal uur vertraging kan zijn.
  • Waar nodig zullen wij en onze partners altijd hulp en bijstand verlenen.

Reisadviezen & zelf de actuele situatie volgen 

Reisadviezen van de overheid / ministerie van Buitenlandse Zaken: www.nederlandwereldwijd.nl 

of de Reisapp van Buitenlandse Zaken (= te downloaden via de App-store).


Ons advies voor een goede voorbereiding 

  • Check de diverse bronnen met informatie voor uw reisbestemming (ook in de loop van de tijd richting uw reis)
  • Check de eventueel aanvullende vereisten voor uw specifieke reisbestemming(en) t.a.v. reisdocumenten/(e-)visa, vaccinaties, ingevulde formulieren, verzekeringen e.d.) én zorg dat u hier aan voldoet (c.q. dit tijdig voorbereidt en regelt).
  • Check de dekking van uw reis/annuleringsverzekering (dit moet voor de annuleringsverzekering uiterlijk binnen 7 dagen na de boekingsbevestiging = factuurdatum)
  • Check de dekking van uw zorgverzekering.

Verzekeringen

Zorg-verzekering 

De meeste zorgverzekeraars dekken uw medische kosten als u in het buitenland op reis bent; dit geldt vaak ook voor corona-gerelateerde zaken. Bekijk hiervoor uw zorgverzekeringspolis en neem deze (uitgeprint) mee op reis.

Reis- en annuleringsverzekering(en)  

Bij een reis naar een bestemming met een ‘geel of groen’ reisadvies gelden de reguliere voorwaarden bij verzekeraars.

Steeds meer verzekeraars dekken ook corona-gerelateerde kosten, maar het is goed om dit in uw verzekeringspolis na te gaan. Als dat niet zo is en u dat wenst, kunt u nog tijdig switchen naar een andere verzekeraar, maar dat is een persoonlijke keuze.


Contact tot kort voor uw vertrek:

Wij zullen tot kort voor vertrek inschatten of een reis veilig en verantwoord uitgevoerd kan worden en of wij daarmee onze overeenkomst met u zullen kunnen uitvoeren. Ongerustheid van de kant van de reiziger geldt niet als reden voor kosteloos annuleren; als wij de reisovereenkomst kunnen uitvoeren zijn de reguliere  annuleringsvoorwaarden van toepassing.

De vraag kan spelen vanaf wanneer er kan worden bepaald of de reis volgens de overeenkomst kan worden geleverd. Het uitgangspunt daarbij is dat de reis kan worden geleverd, tot het tegendeel voldoende aannemelijk is. Het is aan de reisorganisatie en haar (lokale) partner(s) om dit moment te bepalen, want dit moet worden beoordeeld op basis van alle omstandigheden. De ene keer is het tot een week voor de reis niet goed te zeggen en een andere keer is iets al 4 weken voor de reis duidelijk (bv. indien er niet in een land gereisd kan worden in een bepaalde periode).

Wij houden onze boekers op de hoogte zodat zij zich op basis daarvan op hun reis kunnen voorbereiden.

Als wij het door actuele ontwikkelingen of tussentijdse wijzigingen niet veilig en verantwoord vinden, dan zullen wij (tot kort voor vertrek) kunnen besluiten een reis niet uit te voeren.

Wij zullen de uitvoering van de reis in samenwerking met onze partners altijd zo veilig en comfortabel mogelijk realiseren, in de wetenschap dat er lokaal een vangnet is als u via ons op reis gaat. Ook zullen wij u zo goed mogelijk bijstaan bij vragen en met hulp of advies.

Kort voor vertrek en tijdens uw reis

Wij sturen u doorgaans ca. 10 dagen voor uw rondreis de digitale reisinformatie & documenten/voucher toe.

Voor laatste vragen kunt u in Nederland altijd contact met ons opnemen.

Zodra u in het buitenland aankomt en uw rondreis begint kunt u voor hulp of advies bij onze lokale partners terecht: bij uw reisdocumenten ontvangt u hun contactgegevens. Zij handelen namens Rondreisopmaat.nl.


NOG NIET GEBOEKT? HIER LEEST U HOE WIJ WERKEN: Uitstippelen van uw toekomstige reis

Wij helpen u graag bij het realiseren van toekomstige reizen naar onze mooie bestemmingen. Na een eerste inventarisatie werken wij samen met onze landenspecialisten graag  een mooi en passend persoonlijk reisvoorstel voor u uit. We zullen als maatwerkspecialist altijd flexibel meedenken binnen de mogelijkheden en afgestemd op uw persoonlijke wensen. Neem bij ideëen of al meer concrete plannen contact met ons op en we bespreken heel graag de mogelijkheden.

Bekijk hier hoe wij werken totdat uw persoonlijke reis helemaal goed is: Stap-voor-stap en in co-creatie uw rondreis op maat creëren!


  • Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen