X

Zoveel verschillende vogels lieten zich goed fotograferen!

• Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Familie Hoenderdos: Zoveel verschillende vogels lieten zich goed fotograferen!

Prachtige rondreis door Zuid-Afrika van Victor en Annelies.

In januari 2105 hebben we Marjan voor het eerst ontmoet op de bijzondere vakantiebeurs in de Beurs van Berlage. Marjan ging met onze wensen aan de slag en langzamerhand ontstond er een mooie reis. Op 13 oktober 2015 vertrokken we samen met Roland en Marjon.

Aangekomen in Johannesburg hebben we eerst Soweto bezocht per fiets en daarna zijn we door onze chauffeur bij het Apartheidsmuseum afgezet. Er is heel veel geschiedenis waarvan we ook wel iets hebben meegekregen. Onze chauffeur heeft ons veel uitgelegd wat je wel en niet moet doen in Zuid-Afrika. Ook de aparte verkeersregels is even wennen maar deze zijn eigenlijk best wel leuk. De volgende dag kwam onze huurauto en toen bleek dat daar net onze koffers in pasten. Dat was toch een beetje krap.
Op naar Hazy view wat toch wel een heel eind rijden was. Via de Panoramaroute gingen we richting ons eerste prive wildpark Shindzela. Dat was even wat anders en achteraf bleek dit het leukste van onze vakantie. Zo dichtbij kon je bij de leeuwen en waterbuffels komen met onze ranger Sam, dat hadden we niet verwacht.

’s Morgens vroeg gingen we een game drive maken en na wat luieren gingen we eind van de middag weer. Echt een fantastische ervaring om al die dieren aan je te zien voorbij trekken. Na de wildparken zijn we via het Krugerpark richting Swaziland gereden. Ook daar hebben in een wildpark gelogeerd. Vanuit Swaziland naar St. Lucia gereden alwaar we uiteraard op zoek gingen naar nijlpaarden en krokodillen. We hebben ze volop vanaf de boot gezien maar niet door de straten van St. Lucia dus dat moeten we dus maar geloven. De volgende dag maakten we een mooie rit door het St. Lucia wetlandpark richting het strand van Cape Vidal. Een schitterend strand en de enorme branding van de Indische oceaan zijn zeker aanraders als je in St. Lucia logeert.
Na St. Lucia gingen we op weg naar de Drakensbergen. Een mooie rit met typische Afrikaanse dorpjes met hun kenmerkende hutten. Vanuit onze lodge in Rorkes Drift hadden we prachtige vergezichten met mooie ondergaande en ook weer opgaande zon.

Door het mindere weer viel de wandeling onder de hoge pieken van de Drakensbergen wat tegen. Via Pietermauritzburg en Durban gingen we met een binnenlandse vlucht naar Port Elisabeth alwaar een andere huurauto al weer op ons stond te wachten. Dat ging best wel snel. De kust bij Stormsrivier is prachtig als je een mooie wandeling wilt maken in het Tsitsikamma National park. Op de rotsen daar ligt ook een hele leuke geocache die ik iedereen kan aanraden. Op de Heads van Knysna ligt ook een leuke geocache maar door een hele dag regen moest ik die een dag uitstellen. Andere hoogte punten die we onderweg gezien hebben waren de Zuidkaap, de walvissen in de baai van Hermanus en de Afrikaanse pinguïns bij Betty’s Bay. Vier dagen Kaapstad met uitstapjes naar Kaap de Goede Hoop en natuurlijk Robbeneiland. Dat bezoek vonden we wat minder maar het hoort wel bij de geschiedenis van Zuid-Afrika en werd op een heel indringende wijze verteld. Kaapstad is een bruisende stad met een prachtige botanische tuin en ook de Tafelberg is zeker een bezoek waard vanwege de uitzichten rondom.

Ter afsluiting zijn we naar Stellenbosch, de wijnstreek van Zuid-Afrika, gegaan. Veel wijn geproefd en kaasplankjes genuttigd. Een heerlijke omgeving. Zuid-Afrika is echt een land van de dieren en vogels. Zoveel verschillende vogels en ze laten zich ook goed fotograferen. Kortom, deze reis zullen we niet snel vergeten. Dankzij het voorwerk van Marjan is het een reis geworden die van het begin tot het einde bijna klopte! Dat “bijna” mag geen naam hebben en konden we ter plaatste oplossen.