X

Wij kijken heel voldaan terug op deze reis!

• Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Wij kijken heel voldaan terug op deze reis!

Na een lange vlucht kwamen wij laat in de avond aan in Johannesburg.  We werden fijn opgewacht op het vliegveld en met een taxi naar onze eerste overnachting gebracht. De volgende morgen kregen we daar ons Meet en Greet gesprek, veel informatie en we konden natuurlijk ook nog van alles vragen. De auto werd gebracht en wij konden onze reis beginnen.

De volgende twee dagen waren in Hazyview, eerst toch ook even wennen aan het links rijden. We hebben daar natuurlijk de Panorama route gereden en een olifanten opvang bezocht, best wat geleerd over olifanten, maar vooral indrukwekkend om zo dichtbij deze imposante dieren te kunnen staan.

Na Hazyview gingen wij 2 dagen naar een privé park, nabij Kruger, Baobab Ridge. Hier hebben wij een fantastische verzorging gehad, echt verwend en 4 keer met een grote jeep op safari geweest, dwars door het gebied op zoek naar de wilde dieren. In deze 2 dagen hebben wij zoveel gezien en konden we al de Big Five afstrepen. Een onvergetelijke ervaring.

Daarna 2 dagen lekker rustig door het Krugerpark gereden, echt zelf kunnen beslissen waar we wilden stoppen en kijken. Veel moois gezien en nieuws ontdekt. Ook daar nog maar een safari rit gedaan, je kan er immers geen genoeg van krijgen.

Vervolgens gingen wij  Swaziland in, een mooi en relaxed land. Met een gids op excursie, hij kon ons heel veel over het land, de natuur en de geschiedenis, vertellen en laten zien. Ter afsluiting kregen wij nog, hoog in de bergen, een authentieke maaltijd bij een lokaal gezin.

Toen vertrokken wij voor 3 dagen naar St. Lucia, heel andere omgeving en natuur, moerasgebied. Hier met een boot de rivier op voor de nijlpaarden, die we dan ook in grote getallen gezien hebben, maar ook krokodillen.  Hier deden we ook nog een safari tocht in weer een andere natuur en hier veel neushoorns gezien.

Daarna 1 korte overnachting nabij Durban, om vroeg door te vliegen naar Port Elisabeth, voor de tweede deel van onze vakantie. Eerst natuurlijk naar het Addo olifanten park. Waar we behalve die olifanten ook veel andere dieren zagen, nu in een veel groenere natuur, met voorjaars- bloemetjes in het gras.

Vervolgens naar Storms River, een klein plaatsje aan de zuid kust, met een hele grote  boom van 800 jaar. Hier is ook het begin van de Tuinroute. Die route volgden wij dan ook door een mooie vallei met veel appelbloesem, op weg naar Oudtshoorn, voor onze volgende 2 nachten. Oudtshoorn bekend om zijn struisvogels, maar zeker om zijn hele mooie grot, Cango Cave, die je zeker niet mag overslaan. De tweede ochtend vroeg opgestaan om met een gids de vlakte op te gaan. Daar zaten we bij zonsopgang , op klapstoeltjes te kijken hoe de stokstaartjes uit hun holletje kwamen. Zo indrukwekkend, maar ook zo schattig.

Na Oudtshoorn gingen wij op weg naar wel een van onze favoriete doelen in de vakantie, Hermanus, de kraamkamer van de walvis. In Hermanus werd ons verteld dat er dit jaar wel heel veel walvissen waren en je zag ze dan ook al van af de kant, op korte afstand, zwemmen en springen. De volgende dag met de boot de zee op. Toen ook heel veel walvissen gezien, vaak met jong. Ze kwamen zelfs heel dicht bij de boot, een jong zelfs met zijn neus er tegenaan.

Op weg voor 4 dagen Kaapstad, zijn we langs de kust gereden en kwamen zo bij Betty’s Bay. Daar zagen wij onze eerste pinguïns. In Kaapstad sliepen we aan de voet van de Tafelberg, die we vanuit onze kamer konden zien. Wij hadden hier een leuk, verzorgd en vriendelijk verblijf in Rosedene’s guesthouse. Ze  hebben echt met ons meegedacht over alles wat wij in Kaapstad wilden doen en veel voor ons geregeld. De eerste dag, een hele mooie heldere, naar de Tafelberg en met een helikopter boven de stad en de Kaap gevlogen,wat een uitzichten. En natuurlijk lekker eten bij het Waterfront. De volgende dag lekker relaxed met tour ons laten rijden naar Kaap de Goede Hoop, nog meer pinguïns bij het mooie stadje Simons Town gezien en de botanische tuin bezocht. Zoveel gezien. Op de laatste dag mocht natuurlijk het Robbeneiland niet ontbreken. Mooie indrukwekkende tocht met busrit over het eiland en uitleg bij de gebouwen door ex-gevangene. Nog even naar het Waterfront voor de laatste souvenirs. De laatste 2 dagen zaten we in Stellenbosch, midden tussen de vele wijngaarden. We hebben lekker de omgeving verkend en een picknick gehad  bij zo’n wijnlandgoed. Lekkere wijn gedronken, even helemaal uitrusten voor de lange terugreis naar Amsterdam.

De terugvlucht was pas laat in de avond, gelukkig vonden we nog een landgoed met vogelpark, daar gaven ze ook roofvogel shows.  Hier hebben wij heel leuk en rustig onze laatste dag doorgebracht.

Wij kijken heel gelukkig en voldaan terug op deze reis. Alles wat we graag wilden hebben we kunnen doen, met op een lekke band na geen problemen. We hebben samen met Rondreis Opmaat deze reis helemaal naar onze wensen, waar goed naar geluisterd werd, kunnen samenstellen. In Zuid Afrika was alles goed geregeld, voor dit alles onze dank.