X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Reisverslag Familie Benningshof

Op zaterdag 14 juli kwamen we aan in Kaapstad. We verbleven een paar nachten in het Ocean View Guesthouse. Heerlijke ontbijtjes daar gehad en diverse mensen ontmoet. We hebben bezocht: Kasteel de Goede Hoop, het centrum van Kaapstad en natuurlijk Victoria Waterfront. Omdat het weer niet echt mee zat, zijn we naar Two Oceans Aquarium gegaan.
Verder heerlijk gegeten op het Waterfront bij Quay Four en Harbour House. De volgende dag begon met mist en regen, maar we wisten dat het zou opklaren, dus die dag hebben wij gebruikt om het schiereiland helemaal rond te rijden. Via Camps Bay; Groot Constantia; Noordhoek; Fishhoek; Simons Town; Boulders Beach; Cape Point en Kaap de Goede Hoop; Kommetjie; Houtbaai; Kaapstad.

Op dinsdag 17 juli vertrokken we uit Kaapstad. Via Paarl, Worcester en Robertson door naar Ashton en toen naar Montagu waar we 1 overnachting hadden. In plaats van de Huegenotentunnel hebben we de Du Toitskloof gereden, een prachtige route tussen de bergen door. Het is hier heel koud, en we maken dankbaar gebruik van de warmwaterbronnen. ’s Avonds heerlijk gegeten bij Jessica’s in Montagu, en we hadden Karoo lam, struisvogel, blesbok en impala. Allemaal even lekker.

De volgende dag door naar Oudtshoorn, Buffelsdrift. Dit was echt een droomplek. Een oase van rust. Ongeveer 15 super-de-luxe tenten langs het meer en als je goed luisterde kon je de hippo’s in het water horen plonsen. Behalve een bushdrive hebben we hier ook de olifanten gevoerd. Daarna zelfs nog een potje voetbal!

Op 20 juli zijn we na een overheerlijk ontbijt doorgereden naar Graaf Reinet via Aberdeen en Willowmore. We bleven een nachtje op de Doornberg Farm van Pete en Hannah van Heerden. De boerderij is al 5 generaties in de familie en hun voorouders waren Nederlanders. Behalve hun eigen huis hebben ze een rondavel, een guesthouse voor 10 personen en 6500 hectare land. We hebben lekker gewandeld hier en Nieu Bethesda bezocht.

Zondag 22 juli reden we door naar Addo Elephant Park. We hebben met onze eigen auto het park rondgereden. Dit was wel even iets anders dan een gamedrive. Je merkt echt dat het een park van de staat is en daardoor stukken minder persoonlijk, maar we hebben er wel mooie dieren gezien.

Dinsdag 24 juli naar Amakhala Game Reserve. Dit was by far de mooiste locatie van de hele vakantie. We werden ontvangen met High Tea, en kregen aan het einde van de middag en de volgende ochtend een game drive! Heerlijk gegeten daar. Supervriendelijk personeel.

Van 25 juli tot 27 juli waren we bij Oyster Bay Lodge. Hier was het even heerlijk bijkomen aan het strand. We hebben hier gewandeld, onze lunch werd te paard bezorgd in de duinen, we hebben een strandrit gemaakt en hier zo heerlijk gegeten, zelfs bij het ontbijt had je de keuze uit drie menu’s.

Toen door naar Knysna, waar we verbleven in Alfreds Manor. Een prachtig appartement met open haard en uitzicht over het meer. Ook in Knysna hadden ze een Waterfront, met leuke souvenirswinkeltjes. Prachtige foto’s gemaakt van de kust, en ook nog een dagje naar Birds of Eden en Monkeyland geweest.

Op zondag 29 juli reden we door naar Albertinia, naar Garden Game Route Lodge.
Zouden we hier dan de leeuwen gaan zien? Ook hier twee gamedrives gehad, en ons geduld werd beloond!

Maandag 30 juli na s ochtends nog een gamedrive te hebben gehad, reden we door naar Hermanus. We hoopten op een boottocht naar de walvissen, maar omdat het zo tekeer was gegaan, waren er geen boten die uit zouden varen. Gelukkig konden wij vanaf de kade voor ons hotel de walvis spotten!

Woensdag 1 augustus rijden we naar onze laatste bestemming: Stellenbosch, waar we verblijven in Knorhoek, een guesthouse in de wijngaard! We hebben een schattige zolderkamer met uitzicht op de berg. In Stellenbosch kopen we nog wat souvenirs voor thuis.

Dan is het einde echt in zicht en vertrekken we op 3 augustus weer richting Amsterdam. Wat een prachtig land, we komen hier zeker nog terug! Bedankt Marjan, voor een reis die we nooit zullen vergeten!