X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Familie Langbroek reizen 52 dagen door Zuid-Afrika

Na een bezoek aan de vakantiebeurs, waar we eigenlijk voor een ander land gingen kijken, werden we door de presentatie over Zuid-Afrika van Marjan heel enthousiast en maakten wij meteen een afspraak om een reis voor ons te laten uitstippelen.

Zo gingen we op 1 oktober 2018 op weg naar Johannesburg. De volgende dag hadden we meteen met 2 gidsen een fietstocht door Soweto. Dat was wel even overschakelen, want je wordt toch met een andere wereld geconfronteerd. Die fietstocht heeft heel veel indruk op ons gemaakt. Heel leuk was ook, daar ik in het onderwijs heb gezeten, dat we ook in een schooltje mochten kijken.

De andere dag werd de huurauto netjes bij onze accommodatie afgeleverd. Zo reden we via een verblijf Tzaneen naar het Kruger Park, waar we op het Olifants Rest Camp en Satara hebben overnacht. Zo hebben we heel wat uren in de auto gezeten om dieren te spotten. Wat geweldig om al die dieren van dichtbij te kunnen zien.

Via Hoedspruit reden we naar Klaserie privé park waar we 2 ochtend en 2 avond Game Drive’s hebben gehad, super. Schrikken was wel toen we romantisch bij het zwembad het diner hadden, dat er een hyena kwam buurten. Gelukkig schrok hij van ons en was hij snel verdwenen.

We hadden onze route door Swasiland en dat land vergeten we niet snel door de gatenkaas weg, de regen en een oneerlijke bekeuring. Daar we een lange tijd in dit land verbleven konden we nog veel andere privé parken bezoeken en zo konden we steeds meer dieren op ons lijstje zetten die we zagen. In St. Lucia hebben we tijdens een bootcruise familie nijlpaard op het land zien lopen, geweldig.

En wat fijn, dat je wist dat je bed steeds klaar stond. Wat een geweldige accommodatie’s hadden we. Het was elke keer weer een verrassing waar we terecht zouden komen.

Het gebied bij Drakensberg was super, en daar hebben we mooie wandelingen kunnen maken.

Het verblijf van 3 nachten in Lesotho zal ons zeker altijd bijblijven. Hier hebben we met een gids een wandeling door het dorp, een bezoek aan een school en een museum gebracht. Geweldig, zo kwamen we echt in contact met de lokale bevolking. Hier heb ik ook maar eens geprobeerd om een grote zak op mijn hoofd te dragen. Het lukte maar net één tel en daar hadden deze mensen veel lol om. Ook hebben we hier onze eerste paardrijles gehad. Oeps, over keien, langs afgronden, omhoog en omlaag. Elke avond kwam er een koortje en bandje (met zelf gemaakte instrumenten) vanuit het dorp bij de lodge optreden.

Tijdens elke reisdag zagen we weer een ander stuk natuur. Wat een uitgestrekte vlakten en bergen hebben ze daar.

Bij Stormriver konden we vanaf ons terras de walvissen en dolfijnen spotten, super. Bij Oudtshoorn hebben we de stokstaartjes met zonsopkomst mogen bewonderen.Helaas was het seizoen al op het einde toen we mee gingen met de walvistocht, zodoende hebben we niet echt veel gezien. Wel hebben we grote pinguïn kolonie’s bij Betty’s Bay en later bij Boulders Beach mogen aanschouwen.

Onze laatste 5 overnachtingen hebben we in Kaapstad met uitzicht op de Tafelberg doorgebracht. De Hop on Hop off bus bracht ons op mooie plekjes. De Tafelberg zijn we opgeweest, de Botanic Garden bezocht, een kerkdienst in een Township bijgewoond en naar Robbeneiland geweest. Ook hebben we heerlijk op het strand van Camps Bay gelegen. ’s Avonds is het goed uit eten gaan bij Waterfront, waar gezellige straatoptredens zijn. De laatste dag hebben we het schiereiland rondgereden en daar kon Kaap de Goede Hoop natuurlijk niet aan ontbreken.

Tip: Van onze aangeschafte Wildcard hebben wij heel erg veel profijt gehad.

Wij hebben mede dankzij Rondreisopmaat een fantastische reis gehad. Een reis om niet snel te vergeten. Mooie natuur, de geweldige dieren en de vriendelijke mensen.

Het wordt nu alleen nog een hele klus om een mooi fotoboek samen te stellen.