X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Huwelijksreis Ping & Sander in Sri Lanka

Een paar dagen na onze fantastische bruiloft vlogen we met de Airbus van Emirates naar Dubai. Wat maakte dit toestel een indruk op ons zeg.  Zo ontzettend groot! We hadden een beetje vertraging waardoor we een korte overstap hadden in Dubai. Rennend met Kasper in mijn armen haalden we net de vlucht naar Colombo.

Aangekomen in Colombo ontmoette we onze chauffeur Pali die ons naar het hotel in Negombo bracht. Wat een mooie plek aan zee. Negombo konden we prima op ons eigen houtje verkennen. We wandelden langs het Hollands kanaal en onderweg zagen we veel terug uit het koloniale verleden van de Portugezen en de Nederlanders. In de avond genoten we van onze eerste curry in één van de restaurantjes.

Via het olifantenweeshuis Pinnawela reden we met Pali naar Anuradhapura.  Hier zagen we oude ruïnes en monumenten. De volgende dag bezochten we Polonnaruwa.  Wat een indruk maakte deze prachtige, enorme liggende Boeddha zeg! We maakten een korte stop in Dambulla om vervolgend naar Kandy te rijden. Een prachtige rit door verschillende landschappen.

Kandy is een hele kleurrijke stad waar we heerlijk hebben gegeten. We bezochten een traditionele dansvoorstelling en de boeddhistische Tempel van de Heilige Tand.

Sander fietsen met Kasper Sri Lanka Rondreis Op Maat Special

Toen gingen we de treinreis maken naar Nuwara Elyia, wat een schitterende uitzichten door de bergen en rijstvelden zeg! Dit was een onvergetelijke ervaring. In Nuwara Elyia hebben we zo gelachen! We huurden fietsen en gingen de omgeving verkennen. Ze kennen daar natuurlijk geen kinderzitjes, dus bedachten we om Kasper mee te nemen in de draagzak. De vrouwen stonden te gillen langs de weg, zo hilarisch vonden ze onze verschijning. We hebben er zelf later erg om moeten lachen. Kasper vond alles prachtig, vooral de aapjes die we overal tegenkwamen.

Vervolgens reden we naar Yala National Park. Ik ben natuurlijk Zuid-Afrika gewend en had geen idee wat ik kon verwachten van een safari-beleving in Sri Lanka. Het was fantastisch! We zagen veel soorten vogels, slangen, krokodillen, olifanten en als klap op de vuurpijl een luipaard met een jong.

Omdat we Kasper te klein vonden om mee te nemen naar de Malediven, eindigden we onze reis in een prachtig luxe hotel aan zee aan de Zuidkust van Sri Lanka. Heerlijk relaxen, lekker eten en genieten van de prachtige oceaan.

Voordat we terug naar huis vlogen, bezochten we eerst nog Colombo. Met een tuk tuk reden we langs tempels, moskeeën en bezochten we een kleurrijke markt.

We namen afscheid van onze chauffeur Pali en vlogen met Emirates terug naar huis.

Het was een geweldige ervaring om dit met zijn 3’en te doen.