X

Harry & Annet reizen door vijf landen in Zuidelijk Afrika!

• Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Harry & Annet reizen door vijf landen in Zuidelijk Afrika!

In 2014 had Marjan voor ons een bijzondere reis uitgestippeld door Zuid-Afrika. We hebben daar heel veel gezien en hadden overnachtingen op bijzondere plaatsen. En het was prima geregeld.

Daarom besloten we Marjan weer te vragen, nu voor onze reis naar Zimbabwe-BotswanaNamibië.

Op eigen gelegenheid hebben we aan het begin en aan het eind van onze reis Johannesburg-Zuid-Afrika en Angola bezocht.

Wat een reis! We gingen 5 weken lang van de ene onvergetelijke ervaring naar de andere.
We begonnen de eerste 4 dagen in Johannesburg, waarna we naar de Victoria watervallen vlogen. Vanuit het vliegtuig konden we ze al zien. Dichtbij was het nog indrukwekkender.

In het Chobe National Park in Botswana hebben we veel olifanten en nijlpaarden van héél dichtbij gezien, en zelfs een paar krokodillen.

Daarna gingen we met de huurauto richting Namibië. Via de Caprivi strip naar Etosha. Ook hier weer heel veel gezien: olifanten, neushoorns, giraffen, zebra’s en zelfs 2 leeuwen!

Het viel ons op dat we in Namibië meer dieren dan mensen zagen. En wat een afstanden in dit grote land, zonder dat je ook maar iemand tegenkomt.

Bij de kust aangekomen gingen we naar de zeehonden in Cape Cross. Nog nooit zoveel zeehonden gezien. Een geweldig gezicht….al stonk het er ook wel flink. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Onderweg naar de Sossuvlei merkten we al dat het steeds warmer werd. Halverwege, op een grote kale vlakte, kwamen we langs een heuse bakkerswinkel, waar we heerlijke appeltaart hebben gegeten. Een bijzondere ervaring!

De grote gekleurde zandduinen in de Sossusvlei zijn prachtig, en natuurlijk hebben we “Dune 45” beklommen. Het was er wel erg warm, ’s middags werd het ruim 40 graden. Gelukkig waren we ’s morgens op tijd op pad gegaan, toen was het nog aangenaam, en konden we op blote voeten naar boven.

Nadat we de auto in Windhoek hadden ingeleverd gingen we per vliegtuig naar Lubango in Angola. In 4 dagen tijd hebben een stukje van dit prachtige land bekeken. Angola heeft een geweldig mooie natuur. Het was echt de moeite waard dit land te bezoeken. Een stukje Afrika dat nog niet door toeristen ontdekt is.

Terug in Nederland kunnen we terugkijken op een reis die veel indruk op ons heeft gemaakt.
De lodges en guesthouses die Marjan voor ons geregeld had waren stuk voor stuk weer super, en ook van de excursies hebben we genoten.

Marjan bedankt, het was in één woord GEWELDIG!