X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Florine en Martijn gingen voor het eerst naar Afrika

We startten in Kaapstad waar we in een mooie en gastvrije bed&breakfast sliepen. Hier kregen we iedere ochtend een verrukkelijk ontbijt. In Kaapstad gingen we de Tafelberg beklimmen, naar Robbeneiland, de Tuinenroute, the Waterfront, Paranga beach en hier hebben we nog meer mooie plekken en restaurants bezocht. Maar ook hebben we een avondje tapas met een wijntje aan het zwembad bij de bed&breakfast gedaan.

Vervolgens een nachtje in Hermanus en 2 nachten Stellenbosch waar we naar de wijngaarden gefietst zijn en genoten hebben van de heerlijke wijnen.
Toen na een extra vroeg, en zoals elke dag, een heerlijk ontbijt naar het vliegveld om onze reis verder te beleven in Namibië.

Aangekomen in de bed & breakfast zijn we Windhoek in gegaan. We hebben een paar drankjes in de zon gedaan bovenop het Hilton hotel gevolgd door een diner in het Zoo park.

De volgende ochtend zijn we naar de lodge in Sesriem vertrokken waar we de Sossusvlei bezochten en de rode zandbergen hebben beklommen. In Swakupmond hadden we een boottocht met Champagne en Oesters. Een geweldige gids die de dieren zelfs de boot op kreeg (pelikanen, zeehonden) en ook hebben we de dolfijnen gezien.

De volgende bestemming was Khorixas waar we in een gezellige lodge verbleven. ’s Ochtends de Twijfelfontein en de Burnt mountain bezocht en ’s middags afkoelen in het zwembad.

Eén van de hoogtepunten was toch wel Ethosa waar we 2 nachten verbleven op 2 verschillende plekken in het park. Met een wijntje chillen bij de waterplaats om de olifanten en giraffen te zien drinken. Een avondsafari in het donker en overdag zelf door het park heen gereden. Heel veel dieren gezien: neushoorns, hyena’s, giraffen, olifanten, zebra’s, struisvogels en natuurlijk heel veel elanden, kudu’s, springbokken (de laatste 4 hebben we ook gegeten). Na Ethosa in Frans Indongo lodge geslapen, het leek wel een huwelijksovernachting zo prachtig! En dat was N’a/an kûse zeker ook! Daar hebben we de feedingtour gedaan. Luipaarden, cheeta’s, leeuwen, wilde honden en katten gevoerd. Romantisch gedineerd en geluierd bij het zwembad met uitzicht op de spelende bavianen en een model welke in diverse outfits werd gefotografeerd in de mooie omgeving. Het einde van onze bijzondere reis was aangebroken. We willen zeker weer terug naar Afrika en Rondreisopmaat ons laten adviseren om weer zulke mooie overnachtingen en excursies te kunnen doen.