X

Familie van Kessel zag een leeuw met prooi

• Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Familie van Kessel zag een leeuw die een prooi had gevangen

“Aangekomen in Kaapstad werden we hartelijk ontvangen en kort wegwijs gemaakt over Kaapstad. In het centrum van Kaapstad aangekomen was het even zoeken naar het juiste adres, maar de behulpzame bevolking van Zuid-Afrika wist ons de weg te wijzen.

De dagen in Kaapstad hebben we ons goed vermaakt, onder andere hebben we te voet de Tafelberg weten te trotseren, zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden en via  de terugweg hebben we bij de Chapman’s Peak van prachtige uitzichten genoten. Ook Robbeneiland ontbrak niet en is zeker voor ons als 40+ meer dan de moeite waard. De reis werd vervolgt naar Hermanus, waar we hartelijk werden ontvangen in de guesthouse, om vanuit daar de volgende morgen walwissen te gaan spotten. Wat zijn dit toch een machtige dieren zeg! Ouders willen ook wat, dus was er een “bike’n wines” ingepland, en hebben we op de fiets 3 wijnhuizen bezocht, en uiteraard mochten we proeven van Zuid-Afrika’s beste wijnen in de regio Stellenbosch.

Toen we de volgende morgen op tijd moesten vertrekken in verband met onze aankomende vlucht naar Durban, hadden we gevraagd om eventueel iets aan ontbijt mee te krijgen in de guesthouse, en wat superlief dat ze diezelfde avond nog verse muffins voor ons gingen bakken, omdat de kinderen dat zo lekker vonden. In Durban aangekomen kon meteen de korte broek uit de koffer, want daar was de temperatuur een stuk aangenamer als in Kaapstad. Via Durban naar St.Lucia, waar we de volgende ochtend in alle vroegte een game drive (jeep safari) gingen doen. Supergaaf en onze kinderen wilde de volgende dag, die we als vrije dag hadden ingepland, meteen weer een safari doen. Zo geschiedde en hebben we zelf rond gereden in het nabijgelegen iSimangaliso Wetland Park, waar we een 3-tal zeer zeldzame zwarte neushoorns hebben gespot! In de middag hebben we een boottocht gemaakt waar we de nijlpaarden van zeer dichtbij konden bekijken, echt een hele bijzondere ervaring! Ook een bezoek aan Swaziland was onderdeel van de reis, en we merkten al snel dat dit toch weer armer aandeed als Zuid-Afrika. Het verblijf was zeer aangenaam met bijzonder lief personeel.

De reis werd vervolgd richting Hazyview, een plaats die nagenoeg tegen het Kruger Park aanligt. Aldaar hebben we besloten om weer zelf een safari in het park te doen, en ook dat was een unieke ervaring. Veel gezien, en dan kom je er achter hoe groot het park is. De dag werd afgesloten met het zien van een volwassen mannetjes leeuw die een prooi (Koedoe) had gevangen, en die we van zeer dichtbij konden aanschouwen. De Gecko Lodge was ook weer een zeer aangenaam verblijf, van alle gemakken voorzien en zeer gastvrij. Vanuit hier hebben we 1 nacht midden in het park in een tented lodge overnacht. De wandeling in de ochtend met een ranger, die ons alles kon vertellen over de flora en fauna was zeer speciaal. Je bent dan zo ontzettend dichtbij de natuur, en leert hoe mooi de natuur in elkaar steekt. In Phalaborwa hebben we onze reis afgesloten. Een prachtig resort met een even mooi en luxe verblijf. Hoogtepunt van dit onderdeel was de townshiptour, waarbij we werden begeleid door een gids die zelf was opgegroeid in een township. Hierdoor krijg je een goed beeld van de cultuur en hoe de mensen leven, en ook hoe gelukkig de mensen zijn met eigenlijk helemaal niets.