X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Familie Uittenbogaard in de Kaap en langs de tuinroute

Na een lange vlucht vanaf Dusseldorf – Dubai – Kaapstad kwamen we eindelijk aan in Zuid-Afrika met ons gezin. Ouders, broer en zus en mijn man. We wilden nog een keer met elkaar op vakantie gaan, maar dan moet je dat ook wel gelijk goed doen! Daarom natuurlijk naar Zuid-Afrika!

Op het vliegveld werden we opgewacht door een vertegenwoordiger. Hij bracht ons naar ons huisje.
Huisje… Zeg maar gewoon huis! Wat een prachtige accommodatie. En dit was nog maar het begin.
’s Ochtends een heerlijk ontbijt met alles erop en eraan.

Als eerste gingen we naar Robbeneiland. Wat indrukwekkend is dat! Om over Nelson Mandela te horen. Die dag besloten we ook om nog naar de Tafelberg te gaan. Achteraf gezien een goed besluit, want de andere dagen was de gondel gesloten i.v.m. het weer; de wolken lagen over de berg en dus zag je niks meer. Gelukkig konden wij dus nog omhoog, want wat een prachtig uitzicht heb je vanaf de top van de berg. Schitterende vergezichten links en rechts. Echt adembenemend.

Het is wel heftig om het verschil te zien tussen rijk en arm. De ene keer rijd je door een luxe woonwijk en het volgende moment sta je in een township. In één van de townships hebben we een kindertehuis bezocht. Heel indrukwekkend en heftig. Kinderen zonder ouders, baby’s die te vondeling worden gelegd. Zodra je de kinderen oppakt willen ze je eigenlijk niet meer loslaten. Wel mooi om te zien dat de kinderen op deze manier toch nog een toekomst hebben.

Na een aantal dagen in Kaapstad gingen we door naar de volgende locatie. Hermanus: Daar hebben we een geweldige walviscruise gedaan. Zo mooi om die dieren van zo dichtbij mee te mogen maken.

Vandaar naar Oudtshoorn, Tsitsikamma, Addo Elephant park; dus van de struisvogels, naar een natuurpark aan zee (met uitzicht op walvissen en dolfijnen vanuit je bed), de hoogste bungee jump ter wereld, naar het safari park. Daar hebben we olifanten, buffels, springbokken, zebra’s en heel veel andere mooie dieren gezien.

Toen zijn we verder gegaan naar Graaff Reinet. Zo zit je wéér in een ander landschap, de woestijn. In de verste verten niks anders te zien dan een mooie natuur. De valley of Desolation was daar één van de mooiste dingen. Wij noemden het de Grand Canyon van Afrika. Ook weer schitterend.

De één na laatste stop was in Knysna. Wederom een hele mooie accommodatie.
De laatste stop voor de terugvlucht was in Heidelberg. Hier sliepen we bij een boer. Een geweldige ervaring. ’s Avonds kregen we een heerlijk diner, met producten van eigen land. Het toppunt was wel dat de boer zelf zijn struisvogel vlees voor ons braaide op de ‘Braai’. Een heerlijke, gezellige afronding van een geweldige reis.

We hebben zoveel moois gezien. Het is echt teveel om op te noemen en te beschrijven. Alles was supergoed geregeld en klopte precies met hoe we alles in Nederland hadden besproken. Hele mooie en goede accommodaties. Gewoon geweldig!