X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Familie Mulder ging op zoek naar de witte haai

Na een goede vlucht met KLM zijn we op tijd in Kaapstad geland. Daar stond ons transport al te wachten. We ontvingen direct een enveloppe met daarin een reisboek waarin per dag stond welke activiteiten we zouden gaan doen en de reisbeschrijving hoe bij de volgende overnachtingsplaats te komen. Ook zaten hier alle vouchers in, erg handig.

Na een korte autotrip bij onze eerste overnachting Cloud Nine Boutique Hotel & Spa aangekomen. Heerlijk geslapen in prima kamers. Het Hotel lag voor ons prima gesitueerd, lekker centraal.
Om 09.00 uur een afspraak met een van jullie vertegenwoordigers. Hij heeft ons verder ingelicht over de do’s en de don’ts in Kaapstad en Zuid Afrika. Deze dag verder gebruikt om lopend en met de hop on hop off bus Kaapstad te zien.
De volgende dag werd onze huurauto keurig op tijd afgeleverd. Een prima auto waarin we heerlijk hebben gereden. Tijdens ons verblijf uiteraard de highlights van Kaapstad bezocht (oa Tafelberg, Robbeneiland).

Na Kaapstad doorgereden naar Hermanus. Walvis trip gedaan en inderdaad walvissen gezien. Een doelstelling van onze reis behaald! Ook zijn we nog een dag vanuit Gansbaai op zoek gegaan naar de witte haai. En ook deze gezien. Weer een doelstelling afgevinkt!

Na Hermanus door naar Oudtshoorn. Hier hebben we in het beste hotel geslapen van onze hele vakantie, De Zeekoe Guest Farm. Top kamers, heerlijk rustige omgeving, prima eten. Uiteraard ook hier vele bezienswaardigheden gezien zoals de Cango Cave’s. Omdat we hier vroeg waren (09.00 uur) was het nog heerlijk rustig en hebben we in een kleine groep de rondleiding gedaan.

Na Oudtshoorn zijn we doorgereisd naar Storms River om het natuurpark van Tsitsikamma te bezoeken. Ook hier weer vroeg naar het park met als gevolg dat we heerlijk alleen op de hangbruggen hebben gestaan en prachtige foto’s hebben kunnen maken.

Vanuit Storms River door naar Addo Elephant National park en Schotia, een privé park naast Addo. Hier een aantal game drives gedaan. Alles was vooraf prima geregeld. Veel dieren gezien en op het luipaard na de ‘big five’ gezien.

Na Addo door naar een privé park Amakhala. Dit was de meest hartelijk overnachting. De eigenaren van dit ‘resort’ aten met de gasten mee aan tafel wat een bijzondere ‘intieme’ sfeer tot gevolg had. Super gezellig!

Na Amakhala via Port Elizabeth (binnenlandse vlucht) weer naar Kaapstad om nog een keer naar Hermanus te gaan. Nog een keer een walvis tocht. En ook nu hadden we succes. Dit keer liet een ‘baby’ walvis zien wat we zo graag wilde zien, de laatste doelstelling op de laatste dag afgevinkt!

Na Hermanus weer terug naar Kaapstad en na een rustige vlucht keurig op tijd in Amsterdam aangekomen.

Terugkijkend kunnen we stellen dat Rondreisopmaat ons een prachtige onvergetelijke vakantie heeft bezorgd. Onze wensen en voorstellen zijn door Rondreisopmaat prima omgezet in de vakantie zoals wij die voor ogen hadden.