X

Familie Knol zag 2 stoeiende luipaarden in het Krugerpark!

• Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Familie Knol zag 2 stoeiende luipaarden in het Krugerpark!

In september 2016 hebben wij gereisd van Kaapstad naar Johannesburg. We begonnen in Kaapstad waar we helaas Robbeneiland moesten missen ivm slechte weersomstandigheden. Wel genoten van Kaapstad, de Tafelberg (helaas met een dik tafelkleed erover) en een rondrit gemaakt naar Capes End en ‘Kaap die Goeie Hoop’ en langs de enige pinguïnkolonie van Zuid Afrika. Indrukwekkend was ook het bezoek aan 2 Town Ships, de grootste met ruim 2 miljoen mensen en een kleinere.

Hierna zijn we doorgereden naar Stellenbosch waar we een Bikes en Wine tour hebben gedaan op de mountainbikes! Via Franschhoek, waar in 1688 de Hugenoten neerstreken, naar Hermannus. We hebben gepoogd walvissen te zien, maar helaas is ons dat niet gelukt.
Rijdende door een hele mooie natuur, kwamen we in Oudtshoorn aan waar we een struisvogelfarm hebben bezocht en een ‘meerkat’excursie hebben gedaan. Heel bijzonder om ’s morgens vroeg in een grote kring te zitten wachten tot de meerkatten (stokstaartjes) boven de grond komen. We boften, behalve de ouders, zagen we ook een aantal kleintjes!!
Via Tsitsikamma, waar we enorme bomen hebben gezien, naar Addo’s Elephantpark en daar hebben we onze eerste olifanten gezien!! En natuurlijk ook: zebra’s, antilopen, helmparelhoenen, knobbelzwijnen, koedoes, leeuwen (genietend van hun prooi !), buffels en cheeta’s (op jacht!)!! Hier hebben we ruim 2 dagen rondgereden en enorm genoten!
De volgende overnachting was in Craddock House, waar we in een hele bungalow, ingericht in de stijl van ca. 1840, hebben overnacht.

De reis vervolgend, kwamen we in Lesotho aan. Het doet arm aan en de mensen wonen voornamelijk in krotten. Je ziet veel herders die met een kleine kudde rondtrekken. Hier hebben we een Pony Trek gedaan en dan kom je echt over hele smalle rotsachtige paden waar de pony’s hun weg vinden. Hier en daar kom je dan een huis tegen, ver van de ‘bewoonde’ wereld!
Weer terug in Zuid-Afrika gaan we naar het Golden Gate Highlands National Park waar we nog weer even rondrijden en een ‘gieren restaurant’ zien. Eind van de middag is er niets te zien, maar de volgende ochtend gaan we toch nog even langs en zien tot onze grote verrassing bijna 40 gieren die van de kadavers eten!
Vervolgens gaan we naar Drakensberg, ook weer een heel mooi gebied. Hier bezoeken we ‘Spioenkop’ waar op 23-24 januari 1900 de strijd tussen de Boeren en de Engelsen werd beslecht. Ook gaan we naar een wildpark en daar zien we onze eerste giraffen!!

De volgende dag gaan we naar St Lucia waar we een Hhippo & Croc Boat Trip maken. De ‘Hluhluwe Half Day Game Drive’ viel voor ons tegen ivm het slechte weer! Wel hebben we nog een Zoeloe dorp bezocht olv een gids, heel boeiend om kennis te maken met deze cultuur.
Onze volgende bestemming is Swaziland, wat ook arm is, maar niet zo troosteloos aandoet als Lesotho! We overnachten we in Mlilwane Wildlife Sanctuary Park waar de hartebeesten, zebra’s en babboons rond het huisje lopen. Hier nog gefietst door het park en daarna weer door, nu naar het KrugerPark, waar we in 2 ‘restcampen’ overnachten en zelf rondrijden. Ook nog een ‘night ride’ gedaan waar een leeuw zomaar langs de auto liep en nog 2 stoeiende luipaarden gezien (een moeder en een dochter)!!

Als afsluiting hebben we nog 2 dagen doorgebracht in Umlani Bush Camp. Dit ligt echt in midden in de natuur waar we 4 game drives hebben meegemaakt en een jacht hebben gezien van een luipaard op een steenbokje! Behalve de dieren die we al eerder hadden gezien, zagen we nu ook nog Afrikaans Wilde Honden en Hyena’s!
Als afsluiting hebben de laatste 2 nachten in Hazyview, waar we heerlijk konden relaxen.

We hebben enorm genoten van deze reis, veel gezien van cultuur tot heel veel mooie natuur!