X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Familie Brouwer met zijn vieren een heerlijke vakantie

Hierbij een terugblikje op onze heerlijke vakantie. We hebben het alle vier erg naar onze zin gehad en gaan zeker terug.

1. Aankomst goed geregeld. Waren snel in onze B&B, daar nog flesje wijn gedronken. Met B&B niets mis, maar het is ook niet heel bijzonder. Prima voor eerste nacht. Volgende morgen afspraak met Tonny. Programma doorgenomen, paar nuttige tips gekregen. Vouchers waren er al.

2. Kololo
Veel pech met het weer, de charme was wat weg geregend. Wel ontzettend geluk gehad met de 2e gamedrive in het Welgevonden, met de zebra kill door leeuwen. Gamedrive door Kololo zelf door slechte weer de volgende morgen vervallen. Mooie locatie.

3. Madi a Thavha
Net als naar Kololo laatste stuk onverhard en door slechte weer erg slippen en glijden, kuilen etc. Zijn er goed doorheen gekomen. Eigenaresse had ons in de villa gezet. Riante woning, twee slaapkamers, twee badkamers, woonkamer, terras. Heerlijk. Tijdens de volledige dag daar een tour gemaakt met gids/medewerker van de B&B. Gevoel dat we ‘zwart afrika’ introkken. Leuk. Daar leuk personeel, lekker gegeten, lekkere wijn gedronken, zeer betaalbaar.

4. Olifants Rest Camp
Beetje gedoe met de twee huisjes: hadden ons zo ongeveer de twee meest uiteen liggende hutten gegeven, de ene met zogenaamd zicht op de rivier, de andere met wat meer zicht. Zoi ver uiteen dat je eigenlijk met de auto van de een naar de andere moest. Mogelijk waren er geen andere lodges meer met riverview. Hebben met wat gedoe twee hutten vlakbij elkaar kunnen krijgen maar een dus niet met rivierzicht. Toch handiger ivm met eten/drinken/stoelen slepen. Achteraf gezien hadden we Kruger eigenlijk wel kunnen overslaan, hoewel dat wellicht ook komt doordat we hier geen georganiseerde gamedrive hebben gedaan. Rob was dat van plan maar het stortregende, dus ging niet door. Uiteindelijk voegde Kruger niet heel veel toe aan Kololo en Timbavati.

5. Umlani
Top kampementje. Erg leuk, hadden hier best nog een dag willen zitten. Hadden hier ook redelijk weer, erg leuke rondavels, leuke mensen. Prima gamedrives. Topper tijdens onze reis.

6. Hazyview
Vanuit Timbavati deden wij al de tocht via Hoedspruit langs Blyde River Canyon. Mooie omgeving. Volgende dag nog naar Pelgrims Rest, de drie Rondavales, beetje getoerd. Accommodatie oke. Ruime rondavels, mooie tuin, zwembadjes erbij, goed ontbijt.

7. Swaziland.
Hier weer pech met weer. Groot deel van de dag in regen gereden en ook in Mlilwane aangekomen in de regen. Jammer. Leuke plek. Uiteindelijk hier weinig tijd maar Swaziland is zeker de moeite waard.

8. St Lucia
Hier hadden we niet ’s morgens een fietstocht en ’s avonds een boottocht moeten boeken. Het kan wel, zoals je zei, maar er is daardoor geen tijd meer om het park te bezoeken omdat je daar ook een uurtje of drie/vier voor nodig hebt. We hebben dat opgelost door van de fietstoer een toer met dezelfde gids door het park te maken. Beter was geweest: boottocht of fietstoer en dan op eigen houtje met auto park in.
Serene Estate een prachtige accommodatie, designachtig. Uitstekend ontbijt. B&B gerund door twee Nederlanders. Loopafstand van centrum van plaatjes en restaurants. Helaas, geen hippo’s in de straten.

9. Kaapstad
Erg leuk hotel, Judy erg vriendelijke, gastvrije en behulpzame vrouw. Kaapstad geweldige stad. Hadden we makkelijk langer kunnen doorbrengen. Achteraf gezien een beetje teleurgesteld in Robben Island. Massaal, erg toeristisch, verplicht in bus rondgereden worden (niet vanwege afstanden maar om logistieke redenen). Ik heb er over geschreven op mijn blog. Had – achteraf – misschien liever een Township tour gemaakt.

10. Stellenbosch
Moesten even wennen aan Knorhoek Guest House. Website doet wat meer vermoeden dan het in werkelijkheid is maar uiteindelijk hadden we het ook hier naar onze zin. Nadeel is dat er geen ‘echt’ zwembad is met lekkere ligstoelen. Dat zou voor een zo’n laatste dag voor vertrek lekker zijn geweest. Hier helaas ook weer een hele regendag gehad. Verder in de omgeving heerlijk gegeten, wijn gedronken uiteraard, getoerd. Prima afsluiting van de vakantie.