X

Europa-service vooraf, onderweg & ter plaatse

  • Ons advies gewenst?
  • Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Europa-service vooraf, onderweg & ter plaatse

Uw gegevens voor contact onderweg
Wij verzoeken u altijd om uw mobiele telefoonnummer bij boeking, uiterlijk voor vertrek, aan ons door te geven, zodat wij u, in geval van een calamiteit, snel kunnen bereiken. Daarnaast is het ook belangrijk dat wij de gegevens/telefoonnummers van de thuisblijvers ontvangen, voor het geval wij u niet kunnen bereiken.

Reisdocumenten
U dient zelf zorg te dragen bij vertrek, tijdens de reis en bij terugkeer in Nederland in het bezit te zijn van de benodigde (grens)documenten. Voor veel (Schengen-)landen in Europa zijn er nauwelijks beperkingen, maar het is verstandig dit toch goed na te gaan. Let u er ook goed op dat als er zich in het door u te boeken gezelschap mensen bevinden, die de Nederlandse nationaliteit niet hebben er andere regels van toepassing zijn. U bent ongeacht uw nationaliteit te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de geldigheid van uw reisdocumenten.

Verzekeringen
Wij adviseren u om een goede reisbagage-, ongevallen- en annuleringsverzekering af te sluiten. Veel verzekeringsmaatschappijen bieden een combinatieverzekering aan. Style in Travel werkt samen met Allianz Global Assistance Verzekeringen en voor meer informatie, voorwaarden en tarieven of het afsluiten van een verzekering kunt u klikken op Reisverzekering of Annuleringsverzekering. Let op: een annuleringsverzekering dient u binnen 7 dagen na boeking af te sluiten om aanspraak te kunnen maken op de dekking.

Reisbescheiden
Circa 10 dagen voor vertrek ontvangt u per e-mail de digitale reisbescheiden met alle benodigde vouchers en informatie over uw aanstaande vakantie.

Juiste naam
Uw 1e officiele voornaam en uw achternaam (indien u getrouwd bent, dient u uw meisjesnaam te gebruiken), op uw vliegticket, ferry- of treinticket dienen overeen te komen met de gegevens in uw paspoort  of op uw ID-kaart . Indien blijkt, dat beide documenten niet gelijk zijn, kan de luchtvaart-, ferry- en/of treinmaatschappij u weigeren. Wij zijn niet voor kosten aansprakelijk voortvloeiend uit het opnieuw af moeten geven van dergelijke vervoerstickets of de gevolgen van zo’n weigering. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk bij ontvangst van uw factuur en/of reisdocumenten uw naam zorgvuldig te controleren om evt. extra kosten (wijzigingskosten, her uitgifte ticket) te beperken.

Travel App
Wij bieden de reiziger toegang tot een App ( iTunes/App Store [voor iPhone & iPad] en Google Playstore [voor Android apparaten]) waarin de reiziger praktische reisinformatie aantreft, een tijdlijn van de geplande reisonderdelen, bijbehorende vouchers en nuttige tips. Het e-mailadres van de reiziger kan worden gebruikt om deze app onder de aandacht te brengen. De persoonsgegevens welke de reiziger verstrekt en die strekken tot uitvoering van de reis worden gedeeld met derden die de techniek leveren voor het gebruik van de app en de reisdata uploaden. Op de bestemming wordt uw locatie bepaald middels GPS.

Lokale vertegenwoordiging/agenten 
Op alle bestemmingen werken wij samen met lokale vertegenwoordigers (lokale agenten) waar u in ieder geval met de Engelse taal terecht kunt. Alle informatie hierover ontvangt u bij uw reisbescheiden. Ook kunt u tijdens uw reis Style in Travel in noodgevallen 24 uur per dag bereiken op telefoonnummer +31 20 428 05 55.

Onvolkomenheden
Het kan altijd gebeuren dat u op uw bestemming of tijdens de reis, een tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst constateert. Mocht dit gebeuren, meldt uw klacht dan direct aan de betrokken dienstverlener, accommodatie of plaatselijke vertegenwoordiging zodat men tijdig of misschien direct een oplossing kan vinden. Indien de tekortkoming of klacht toch niet naar tevredenheid kan worden opgelost, vraagt u dan om een schriftelijke verklaring en neemt u onverwijld contact op met Style in Travel (24 uur per dag bereikbaar). Indien u de tekortkoming vanaf uw bestemming niet zoals omschreven heeft gemeld, kunnen wij achteraf helaas uw klacht niet in behandeling nemen. Bewaart u van alle extra gemaakte kosten ten gevolge van de onvolkomenheid een betalingsbewijs, anders kunnen we deze niet vergoeden. U dient uw klacht schriftelijk en uiterlijk tot 2 maanden na uw terugkeer in Nederland aan ons voor te leggen (via uw boekingskantoor). Een klacht die niet tijdig wordt ingediend, kan niet in behandeling worden genomen, zie artikel 12 van de ANVR-Reisvoorwaarden.

Klachten
Mochten er zich tijdens uw verblijf problemen omtrent de door u geboekte diensten voordoen, dan dient u contact op te nemen met de desbetreffende lokale agent of met Style in Travel zodat er in overleg met u hiervoor een passende oplossing gezocht kan worden. Als de klacht na het aanspreken van alle bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, vul dan ter plaatse een klachtenformulier in en stuur dit met een begeleidende brief naar ons toe. Indien u niet ter plaatse melding maakt van eventuele klachten dan kunnen wij deze niet voor u oplossen en kunt u achteraf in Nederland geen beroep doen op enige vergoeding of restitutie.

 

Handige websites

www.nederlandwereldwijd.nl

en download de App van het ministerie van Buitenlandse Zaken

www.wijsopreis.nl
De informatie die u op www.wijsopreis.nl vindt, is bedoeld om de Nederlandse reiziger te informeren over veiligheidsrisico’s in het buitenland. Daarnaast vindt u hier informatie over wat het ministerie van Buitenlandse Zaken wel en niet voor u kan betekenen wanneer u in het buitenland in de problemen komt. Buitenlandse Zaken wil u wijzen op het belang van een goede voorbereiding.

ANWB Reisinformatie: handige tips voor onderweg!
Hoe zit het eigenlijk met de maximumsnelheid in uw vakantieland? Is het toegestaan om een navigatiesysteem met flitspaalsignalering te gebruiken? Wat zijn de filegevoelige routes? Dat zijn zomaar vragen die beantwoord worden op www.anwb.nl/vakantie/reisinformatie. U kunt hier zelf uw persoonlijke boekje samenstellen met praktische reisinformatie.

Websites
Wij refereren (zoals hierboven) naar andere websites waar meer informatie op te vragen is. Voor de inhoud hiervan aanvaarden wij geen aansprakelijkheid en aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.