X

• Samen uw rondreis ontwerpen

Familie Regout & de Bruijne samen op reis

Hallo Marjan,

We zijn alweer een tijdje in Nederland en kijken terug op een hele mooie vakantie. Telkens komen er weer goede herinneringen naar boven. De tocht was qua reistijden goed te doen, ook voor de kinderen. Het afwisselende landschap was fantastisch en ook de accommodaties waren elke keer weer een positieve verrassing. Vooral het kleinschalige van de onderkomens vonden we prettig.

Leuk was dat we in Kaapstad het hele huis tot onze beschikking hadden. En wat een goede plek! Vanuit hier hebben we de highlights van Kaapstad en omgeving gezien. Terwijl we toch ’s avonds lekker in ons ‘eigen’ huis konden zijn. Hier hebben we met goedkeuring van de eigenaar gekookt. We waren allemaal toch moe van de reis en alle indrukken.

Daarna kwam Hermanus. Het weer was bar en boos. Dus geen walvistocht maar wel er op uit getrokken.

Toen naar Oudtshoorn. De tenten waren geweldig. Daar lagen we in de vrieskou op onze elektrische dekens. En natuurlijk douchten we in de openlucht bij 2 graden boven nul! Hier maakten we onze eerste safari en zagen we de eerste giraffen. De gids vertelde mooie verhalen. Dus ondanks dat er niet veel dieren uit hun warme schuilplaats kwamen, hadden we een heel goed gevoel over deze tocht. Vanuit Oudtshoorn hebben we de grotten bekeken: indrukwekkend. Hier kregen we van jullie ook de aanbieding om een walvistocht te gaan maken bij Port Elizabeth. Maar 3 uur rijden om ’s ochtends die tocht te gaan maken leek ons niet haalbaar, dus dat hebben we overgeslagen.

Toen naar de sinaasappelgaard in Addo. We kwamen er vrij vroeg in de middag aan. De kinderen en vaders hebben daar uren gevoetbald terwijl de moeders boeken lazen en koffie maakten. Pure ontspanning. Wat een liefdevolle verzorging. Na een aarzelende start in het olifantenpark: “zijn hier wel olifanten?” kwamen we er tientallen tegen. Een liep zelfs op 20 centimeter afstand om onze auto’s heen (dat was dan weer best eng).

Na Addo kwam de vlucht van Port Elizabeth naar Durban. Met enige vertraging was dat een heel prettige vlucht. Het was even zoeken in Santa Lucia naar het hotel. Wat een leuke plek en wat een leuk hotel. Zeker het familie onderkomen is geweldig; twee slaapkamers met een keuken/woonkamer in het midden. De fietstocht was leuk maar ik denk dat dit wandelend net zo leuk is. En dan heb je niet het gedoe met het steeds afvallen van de ketting, wat bij Michael steeds gebeurde.

In Tsitsikamma kwamen we laat aan. Er was veel werk aan de weg en we deden uren langer over de rit dan van te voren gepland. Omdat we zo laat aankwamen hebben we de volgende dag een wandeling gemaakt over de hangbruggen.

En toen waren we in Hluhluwe. We hadden dit resort helemaal voor ons zelf. Na kennismaking met de eigenaar hebben we de spullen naar onze huisjes gebracht, geluncht en toen op een holletje naar de safari. Hluhluwe is een prachtig gebied. Onderweg naar ons huisje stond er een giraffe naast onze auto. Dat is wel heel bijzonder. De safari was geweldig. We zagen veel neushoorns en een prachtige zonsondergang. ’s Avonds hadden we een braai, ook bijzonder en lekker.

In Swaziland bleven we maar één dag dat was jammer. Een geweldige sfeer en mooie onderkomens troffen we aan. De kinderen hebben daar gezwommen en gevoetbald met andere kinderen die daar waren. De volgende dag vroeg op pad want we wilden de rotstekeningen van de San zien. Dat was nog een behoorlijke rit over ongeasfalteerde wegen en toen nog een flinke wandeling in rotsachtig terrein. De kinderen vonden het ‘zozo’ maar de volwassenen waren erg onder de indruk.

Waar ik van te voren dacht ‘is drie nachten in Hazyview niet wat lang’ bleek dit niet het geval. Er is veel te beleven hier. Geweldige gastheer en -vrouw. Leuke kamers en misschien wel het beste eten van onze vakantie. Hier hebben we onze souvenirs gekocht. Vanuit Hazyview hebben we de gebruikelijke dingen bekeken.

Als afsluiter gingen we naar de Sefapane Lodge. De eerste drie nachten in een enorm safari huis. De laatste twee nachten sliepen we in de River lodge. Dat was top. Het is daar prachtig en zo rustig. Sascha de gids die we hadden wist veel te vertellen over het gebied, de dieren en de natuur. De kinderen, en wij zelf ook, hingen aan haar lippen. De verzorging was excellent. Op onze rit terug uit de River lodge stonden de dieren allemaal langs de kant van de weg: de olifant, giraffe, buffels, zwijntjes, springbok etc. We hadden het gevoel of ze daar speciaal voor ons stonden om ons uit te zwaaien. Dat was best een emotioneel afscheid.

De reis naar Johannesburg ging zeer voorspoedig.