X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Familie Steens: Rondreis meivakantie met kids aan de Kaap

In de meivakantie met 3 kids naar Zuid Afrika!

De wens was er al heel lang, we wilden echter wachten tot de jongste ook 5 jaar was en liever geen malaria gebied. Afgelopen april was het zover. Onze reis start in Kaapstad. Marjan heeft enorm mooie accommodaties voor ons geregeld. We kennen elkaar vanuit de reiswereld, maar het is een aanrader om dit met iemand te doen die de markt ter plaatse kent.

Onze vlucht start in Dusseldorf, we vliegen met Emirates. Een geweldig luxe boeing. De eerste 6 uur “vliegen” echt om, de kinderen hebben voldoende afleiding. Na een tussenstop in Dubai zijn we aangekomen in Kaapstad. Hier hebben we echt een geweldig leuk rood huisje met eigen tuin: Sweet Berries homes. Heerlijk dat er geen tijdsverschil is.
Vanuit Kaapstad gaan we gelijk naar de Tafelberg, het weer is goed. Even wennen met het links rijden en schakelen. Het uitzicht is geweldig en de kinderen vinden het natuurlijk cool om te zeggen dat ze het WK voetbalstadion hebben gezien. Verder bezoeken we Kaap de Goede Hoop en maken we op de terugweg een stop bij Boulders beach, erg bijzonder pinguins op het strand. De binnenstad is mooi met een groot park, eekhoorns eten bij de kinderen uit de handen.
De volgende dagen gaan we naar Camps Bay en ’s avonds naar V&A Waterfront. Het strand is prachtig met de tafelberg op de achtergrond.

Na 5 dagen Kaapstad gaan we verder naar Stellenbosch. We bezoeken Oom Semmie Se winkel. Daar verkopen ze Willie luister en nog veel meer. De avond boeken we een tafel bij Moyo at Spier. Leuke ambiance en de kinderen spelen djembé.

Na een aantal dagen stad gaan we op safari. We rijden over de route 62 naar Oudtshoorn, een prachtige route. Onderweg maken we, op advies van een buschauffeur een stop bij Ronnies sexshop.
In Oudtshoorn overnachten we in een safaritent. Deze is wel heel bijzonder, er is nl. een houten vlonder die over het water hangt en hierin zitten diverse nijlpaarden! De eerste dieren zijn gelijk gespot. We maken een safari, helaas is er regen, maar de tocht door dit gebied in een jeep is ook een avontuur. We spotten onze eerste zebra’s, giraffes, “wildebeeste” en springbokken.

Na 2 nachten vervolgen we onze reis naar Storms River. Hier boeken we de Tree Top Canopy tour. Alleen de jongste kan niet mee, dus we splitsen ons op. Nog gaver, want de spanning stijgt bij de wachtenden. Dit is echt een topper voor de jongens (en ook voor ons). We bezoeken Tsitsikamma mountain en komen de eerste bavianen tegen. Stond al heel vaak op de bordjes, maar nu zien we ze ook echt.

We vervolgen onze route naar het Addo Elephant National Park. Marjan heeft een self catering lodge op het park weten te boeken. Wauw, dit is echt een lodge uit een boekje. Met een veranda en uitzicht op de drinkplaats. Bij aankomst spotten we gelijk een impala kudde. Bij dit park zit een fijn zwembad en hier maken we dan ook gelijk gebruik van. Je mag in dit park met de eigen auto rijden. We betreden het park en zien al gelijk een kudde olifanten. Indrukwekkend zeg. We boeken een nachtsafari, wat natuurlijk erg spannend is, want dan zijn alle bezoekers uit het park. We zien vrijwel gelijk een buffel. De spanning stijgt. Zouden we nog de Leeuw tegenkomen? Helaas, niet gelukt. Wel nog diverse wrattenzwijnen en mooie vogels en uilen. De laatste dag besluiten we via het park terug te rijden, dan nemen we de andere uitgang. We doorkruisen zo heel Addo. Tot onze grote verbazing staat ineens een buffel naast onze auto. Ik geniet enorm van de mooie zebra’s. We rijden verder en zien een slang oversteken. Ook bijzonder en dan… 2 leeuwen die vlak langs de weg liggen te zonnen! We rijden erlangs en blijven stilstaan om deze enorme beesten te bewonderen. Gewoon in het wild, vannacht waarschijnlijk goed gegeten en nu lekker uitbuiken. Onze dag kan niet meer stuk. Dat zijn er 3 van de Big Five! We voelen ons enorm bevoorrecht want er zijn in dit gigantische park 9 leeuwen. Iedere leeuw eet nl. 100 dieren per jaar en als dat teveel wordt verdwijnt het evenwicht. Volgens Bing is het een paperclip in de hooiberg die we gevonden hebben.

Na een leuke rit vrijwel langs de kustlijn verblijven we 1 nacht in Knysna, we stoppen even bij het strand, maar besluiten alvast in te checken. Hier hebben we een heel persoonlijk onthaal bij het Knysna Country House, van een Nederlands echtpaar met hun 2 honden.

Als afsluiter van deze reis, heb ik van Marjan het advies gekregen om 1 nacht in Bottlierskop Private Game Reserve te verblijven. We hebben al zoveel moois gezien, maar qua accommodatie is deze wel echt bijzonder. Met een vlot moeten we onszelf naar de overkant van de rivier trekken en we hebben een boomtop family lodge. Wauw, de fles wijn gaat open en de kinderen vermaken zich met het vlot. Aan de overkant van de rivier staan de neushoorns. Deze hadden we nog niet gezien en hier hebben we vanuit ons ligbad uitzicht op deze immense beesten. De ontvangst is zeer persoonlijk en de centrale ruimte is mooi. De kinderen mogen mee op de olifanten rijden en voeren.

Voordat we teruggaan naar Kaapstad maken we nog 1 tussenstop, om de reis te breken. Deze is echter ook weer erg leuk maar heel anders. Het is bij een struisvogelboer. Een echter Afrikaanse boer, we eten mee in de boerderij en het struisvogelvlees gaat op de braai binnen (voor ons de openhaard). ’s Ochtends in het bakkie de boerderij verkennen. Mex mag nog even proberen op de struisvogel te rijden. Wat een leuke afsluiter. We zijn voldaan en rijden terug naar Kaapstad.

We kijken terug op een fantastische reis met veel afwisseling en een goede organisatie. Een topvakantie!