X

• Contact >
  • Samen uw rondreis ontwerpen

Niels en Emma op onvergetelijke rondreis door Zuid-Afrika

Na een eerste ontmoeting met Marjan op de Vakantiebeurs in Utrecht begon onze trip naar Zuid-Afrika in de maanden die volgden steeds meer vorm te krijgen. We gaven onze wensen door en na een aantal keer heen en weer mailen was onze droomreis geboren.

In september vertrekken we na weken van voorpret via Londen naar Zuid-Afrika. We hebben een fijne ‘meet and greet’ op de luchthaven van Kaapstad. Daar ontvangen we ook ons reisplan, een prachtig boek waarin van dag tot dag is beschreven wat er allemaal te doen is onderweg en welke route we kunnen rijden. Vervolgens worden we naar de eerste accommodatie gebracht.

In Kaapstad maken we op onze eerste dag in Zuid-Afrika een bustour door de stad. Hoogtepunt is natuurlijk het bezoek aan de beroemde Tafelberg. Op dat moment weten we het zeker: we zijn gearriveerd! Vanaf dag twee hebben we een eigen huurauto en kunnen dus onze eigen weg bepalen. We maken een uitstapje naar Cape Point en Cape of Good Hope, stoppen bij The Bolder voor de pinguïns en bezoeken de adembenemende Chapman’s Peak Drive. Ook brengen we een bezoek aan de National Botanic Garden in Kaapstad, Kirstenbosch. Onze tip: koop een picknick en zoek een mooi plekje in het park met uitzicht op de stad en de Tafelberg.

In de dagen erna reizen we via het wijnlandschap van Stellenbosch en de pinguïns bij Betty’s Bay door naar Hermanus, waar het koud en regenachtig is. De walvissen maken echter een hoop goed. We slapen onder andere op een struisvogelfarm in een uitgestrekt heuvelachtig landschap, waar we vroeg uit de veren moeten om te helpen bij het voeren van de dieren. Via de gardenroute rijden we naar Plettenberg Bay, waar we een prachtige wandeling maken door de rotsachtige, groene omgeving langs de kust. We zien zeeleeuwen en verlaten witte zandstranden. In Tsitsikamma beleven we een avontuurlijke hike naar een waterval en zien vanaf ons balkon de dolfijnen in zee.

We nemen een binnenlandse vlucht van Durban naar Port Elizabeth. Vanaf daar rijden we door naar Winterton en St. Lucia, een verrassend lief dorpje waar we souvenirs kopen bij vriendelijke Zulu-vrouwen. De eerste nijlpaarden en krokodillen worden gesignaleerd! In Swaziland overnachten we in een Beehive-hut in een wildpark en in het Krugerpark gaan we zelf op zoek naar The Big Five. We belanden middenin een kudde olifanten en zien twee neushoorns vlak voor de auto oversteken.

Het prachtige privépark Umlani Bushcamp maakt diepe indruk op ons. We maken er een avontuurlijke game drive met een open safarijeep en zien hoe een luipaard met twee kleintjes een prooi opsmult in de boom boven ons hoofd. Gespannen wachten we af wat er gaat gebeuren als de ranger na communicatie met collega’s ineens wegscheurt, om vervolgens oog in oog te staan met twee leeuwen. Vanuit een boomhut kijken we met z’n tweeën hoe hele kuddes olifanten, zebra’s en buffels komen drinken bij een waterplaats.

Onze reis eindigt in Hazyview, waar we nog even heerlijk kunnen relaxen. Na drie onvergetelijke weken vliegen we vanaf Johannesburg terug naar huis. Wij hebben er, in tegenstelling tot veel aangeboden reizen, voor gekozen om van Kaapstad naar Johannesburg te reizen –niet andersom. Dat is ons zeer goed bevallen. De omgeving, de natuur, het klimaat en de bevolking rondom Kaapstad zijn vrij Westers. Langzaam maar zeker reden wij steeds verder ‘het echte Afrika’ in.

Wij kozen authentieke en sfeervolle accommodaties. Niet één logeeradres is ons tegengevallen; alle overnachtingen hadden hun charme en waren gelegen in een rustige omgeving. Keer op keer zijn we heel hartelijk en vriendelijk ontvangen. Hoewel we ons vooraf goed hadden verdiept in de reis en de geboekte accommodaties, waren we toch steeds weer verrast hoe mooi het in werkelijkheid is.

Mede dankzij de fijne samenwerking met Marjan maakten wij een onvergetelijke rondreis door het betoverend mooie Zuid-Afrika!